Conditii
Generale de Transport autocar
Pasagerii au luat la cunostiinta Conditiile Generale de
Transport, conditii afisate la sediile agentiilor din Romania sau agentilor
autorizati si care pot fi obtinute gratuit la cererea pasagerului.
1.Biletul de calatorie este nominal, nu poate fi transmis altei persoane
si trebuie sa fie prezentat la cererea personalului firmei sau a autoritatilor abilitate
sa faca controale.
2.Biletul constituie dovada incheierii contractului de transport intre
transportator si pasagerul al carui nume este inscris in bilet, a carui
identitate trebuie demonstrata la cerere.
3.Biletele fara stampila agentiei emitente sau fara data emiterii nu
sunt valabile.
4.Biletele pierdute, distruse sau furate nu se inlocuiesc, nu se vor
emite duplicate, iar pasagerul nu poate fi despagubit in astfel de cazuri.
5.Pasagerul trebuie sa verifice daca biletul are numarul corespunzator
de cupoane in momentul cumpararii sau la returnarea acestuia de catre
personalul autorizat , dupa efectuarea controlului.
6.Unele tarife speciale au conditii care pot restrictiona sau interzice
modificarea rezervarii si pot limita cuantumul restituirii in cazul anularii
sau neefectuarii calatoriei. Modificarea datei de calatorie si returnarea
biletelor necalatorite sau partial calatorite se face conform conditiilor din ~
Regulamentul privind Anularea, Reprogramarea si Restituirea contravalorii
biletelor de autocar ~, care este parte integranta a contractului dintre agentia
transportatoare si pasager si este afisat pe site si la sediile agentiilor.
7.Rezervarea pentru segmentul de intoarcere in cazul biletelor
dus-intors este obligatorie si trebuie facuta cu cel putin
7 zile inainte de data calatoriei de intoarcere, chiar si pentru biletele
dus-intors cu data fixa de intoarcere.
8.Eurolines nu garanteaza existenta locurilor libere la data dorita
pasager si nu va fi responsabila pentru daunele suferite de pasager ca urmare a
imposibilitatii efectuarii calatoriei la data dorita de acesta.
9.Transportatorul si agentiile sale isi rezerva dreptul de a vinde
locurile neconfirmate.
10. Cererile de returnare, cererile de despagubire si(sau) reclamatiile
privind efectuarea calatoriei (cu exceptia celor de bagaje pierdute) se vor
depune in scris la sediul agentiei din tara unde a fost cumparat biletul
intr-un interval de maxim o luna de la data plecarii trecuta pe biletul de
calatorie, in cazul biletelor dus si a biletelor cu data fixa de intoarcere, si
maxim 7 luni in cazul biletelor dus-intors OPEN.
11. Pasagerul nu trebuie sa includa in bagajele sale: obiecte al caror
transport este interzis prin legi sau reglementari in vigoare in oricare stat de
plecare sau destinatie, obiecte care, conform opiniei transportatorului, sunt
improprii pentru transport datorita greutatii, dimensiunilor, naturii sau
ambalajului, animale vii.
12. Eurolines nu isi asuma nici o responsabilitate pentru transportul
bagajelor de mana. Aceasta revine in intregime pasagerului, in afara cazului in
care deteriorarea este din vina transportatorului si poate fi dovedita de
pasager. Eurolines nu este responsabila in cazul pierderii sau deteriorarii de
bunuri si obiecte de valoare cum ar fi (bani, bijuterii, obiecte de arta,
camerele foto, video, computere etc), aflate in bagajul de mana al pasagerilor.
13. Pasagerii au obligatia sa depuna orice reclamatie referitoare la
pierderea (furtul) sau deteriorarea bagajelor, imediat dupa sosire, la echipaje
si sa confirme in scris in maxim 48 de ore de la sosire. Orice reclamatie
ulterioara nu va mai fi luata in considerare.
14. Transportatorul isi rezerva dreptul de a modifica in orice moment
tarifele sau orarele de circulatie.
15. Transportatorul va depune toate eforturile pentru a transporta
pasagerul si bagajele sale intr-un termen rezonabil. Orele indicate pe bilet,
in orare si in alte documente nu sunt garantate si nu fac parte din contractul
de transport. Transportatorul poate sa-si substituie alti transportatori sau sa
utilizeze alte autocare decat cele prevazute, fara preaviz. Orarele sunt
susceptibile de modificare fara preaviz. Transportatorul nu este raspunzator
pentru erorile sau omisiunile din orare si alte publicatii care contin orare.
Transportatorul nu isi asuma nici o raspundere pentru cursele in conexiune.
Eurolines nu isi asuma nici o responsabilitate pentru intarzierile curselor
si(sau) pentru pierderile suferite de catre pasager, ca urmare a acestor
intarzieri. Orele de sosire depind de timpul de asteptare din granite si de pe
sosele.
16. Pasagerii se obliga sa respecte prevederile tarilor tranzitate,
referitoare la documentele de intrare (iesire), prevederile vamale, financiar administrative,
referitoare la persoana sau la bagajele sale. Transportatorul nu isi asuma
raspunderea pentru cheltuieli suplimentare determinate de lipsa acestor
documente.
17. Transportatorul si agentii sai nu-si asuma nici o responsabilitate
in cazul in care un pasager nu respecta prevederile din Conditiile Generale de
Transport.
18. Transportatorul asigura pasagerii pentru toate vatamarile corporale
rezultate din deplasarea vehiculului si din prezenta lor in vehicul. Asigurarea
nu acopera vatamarile corporale sau a bagajelor transportate, generate din vina
pasagerului.
Achizitionarea biletului de calatorie are valoare contractuala. Prin acceptarea acestui bilet de calatorie, posesorul acestuia a aderatla conditiile contractuale cuprinse in ~ Conditiile Generale de Transport ~.